Csipcsip lábak.
Ezt a nevet adtam ennek a játéknak, hisz mi csippentjük a megfelelő helyre, a megfelelő számú lábacskát. A cél ugyanis, hogy a kisember megtanulja, hogy az embernek és madárnak 2, a rovaroknak 4, a póknak 8 lábuk van.
A
lábak rakosgatása közben mondhatjuk a már korábban közreadott versikét,
- Lábak: ez a lecke mára!
- Kígyó, kukac: nincsen lába.
- Te, ember és a madár,
- Mindig kétlábon jár.
- Páratlan láb nincsen,
- Legfeljebb csak a viccben.
- Négylábú állat az emlős,
- Hüllő, kétéltű és teknős.
- Hatlábú a rovar, bogár,
- Méh, csere és katicabogár.
- Minden pók ízeltlábú,
- De csak ő nyolclábú.
- Nem úgy, mint a rák,
- Kinek tíz van, és nagyszájú.
- Mondják, hogy százlábú,
- olyan nincs, csak sok lábú.
- Érted már kis király,
- 2, 4, 6, 8, 10 lábon ki jár?!
- Csip-csip lábak, hova szaladtok?
- Hány láb hiányzik? Mindjárt megkapod!
- Csipp, csipp, csipp – a csipesz rád vár,
- ráteszem, és lám, máris táncot jár!
Csipeszek: Összeszedtem a ház összes egyforma hajcsipeszét (12), van nálunk elég sok, mert elég sok hosszú hajú leány van/volt. Először ruha csipesszel próbálkoztam, de azok túl nagyok voltak.
Lábnélküli figurák: fiú, leány, gólya, elefánt, cica, méhecske, katicabogár, pók, skorpió.
Mindegyik figura papírból úgy lett kivágva, és egy fehér résszel több maradt, amire egy szám került, és ahova el lehet a csipeszeket helyezni. Nehogy véletlenül a gólyalába a hátára, vagy a fejére kerüljön.
Doboz, melyben tartjuk. Ez eredendően egy 2 fogkrémet tartalmazó doboz, melyet bevontam egy olyan írólappal, melyre rányomtattam a játék nevét, egy figurát és a mondókát.
Hogyan kell vele játszani? Sorban elővesszük a figurákat, megnevezzük, megbeszéljük, hány lába van, és azt a megfelelő helyre felcsippentjük.
Hogy
e játék mennyi képességet fejleszt, fel se tudom sorolni, de felnőtt, vagy nagyobb
gyermek segítségét igényli.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése