Zsini és Kunkorka

Képességfejlesztés.


Íme, egy nagyon egyszerű, mégis fejlesztő játék 2–3 éves kisgyermekeknek készült (egészen pontosan 2,5 éves unokámnak). A játékban két barátságos hernyó, Zsini és Kunkorka segít a kicsiknek fejleszteni megfigyelőképességüket, finommotorikájukat és koncentrációjukat.

Játékleírás: Két játékos (egy felnőtt vagy nagy gyerek és egy kisgyermek) egy-egy papírlapra ragasztott hernyófejet kap. A hernyókhoz hosszú, színes zsinór csatlakozik, de csak a fejük van rögzítve. A játékvezető (a felnőtt) különböző formákba rendezi a zsinórt – kunkorok, hurkok, kacskaringók. A gyermek feladata, hogy ugyanúgy elrendezze a saját zsinórját, utánozva a mintát.  

Hangulatosabbá teszi a játékot, ha nevet adunk a hernyóknak! Például mi, a Zsini és a Kunkorka nevet adtuk.

Bár a játék nagyon egyszerű, könnyen elkészíthető, mégis hihetetlenül sok képességet fejleszt.

Fejlesztési területek

1. Finommotorika Ahogy a kisunoka próbálja utánozni a zsinór kunkorodását, a keze apró izmait használja. Ez remek alapozás a későbbi ceruzafogáshoz, rajzoláshoz, íráshoz.

2. Téri tájékozódás A zsinór ívei, irányai követése segíti megérteni a bal-jobb, fel-le, körbe-alatta viszonyokat, ami a térbeli gondolkodás fejlődéséhez elengedhetetlen.

3. Vizuális megfigyelés és emlékezet A minták megfigyelése és utánzása erősíti a vizuális figyelmet és azt a képességet, hogy valamit „lássak és meg is jegyezzem”.

4. Figyelem, koncentráció Egy 2,5 évesnél az is nagy dolog, ha képes 1-2 percre fókuszálni egy feladatra – ez a játék erre hívogat anélkül, hogy kényszer lenne benne.

5. Utánzásos tanulás – modellkövetés Ez a korosztály rengeteget tanul utánzással. A játék arra is kiváló, hogy finoman bevezesse őt a szabályok követésébe, türelembe, „most anya/papa mutat – most te jössz” váltakozásába.

6. Kreativitás Később, ha már jól megy az utánzás, ő is kezd majd saját „kunkorokat” kitalálni. Ez már szabad játék és alkotás – a képzelet világa.

A játék készítése:

  • Két egyforma nagyságú, de különböző színű lapot választunk,
  • Orr, szavak és fej alaklemezt készítünk,
  • Alaklemez alapján a hernyófejet elkészítjük, leragasztjuk,
  • Kettő, legalább 50 cm hosszú pánt, zsinór, pertli, vastag fonal darabot vágunk,
  • A zsinór egyik végét a fej alá ragasztjuk.


A két lapot egy nagyborítékba tesszük, a borítékra egy kis rajzot, és kész a játék, mehet a móka.
 

 

Megjegyzések