A világirodalom napja jan. 8.

Irodalmi társasjáték.


Erre a jeles napra olyan játék készítését terveztem, mely irodalmi, vagyis annak egy kis szeletkéjével foglalkozik. Nagyon kis szeletkéjével, hiszen csak írók, és azoknak is csak 2-2 művével, szőrmentén. De hát, hogy is foglalkozhatnék többel, amikor a világ tele van jobbnál, jobb könyvekkel, írókkal. Ráadásul e kettő nem is fedi le az irodalom fogalmát.

Mentségemre legyen szólva én nem vagyok irodalmár, csak egy barkácsoló Nagyi, ezért bemutatom az ehhez a dátumhoz köthető játékomat.

Játékomban világhírű írókat sorakoztatok fel. Nehéz volt a választás, mert rengeteg van. Sajnos az első 10-20-ban nincs is magyar, pedig nekem az fontos. Sőt – mivel gyerekeknek készítem – az is fontos volt, hogy olyan író is kerüljön közéjük, akik gyermekirodalommal foglalkoztak/foglalkoznak.

Elsőkörben 10 magyart és 10 nem magyar írót választottam. Nem fértek rá a ”táblára”. Aztán 7-7 lett belőle, így is két félre kellett őket osztanom. Mindegyik oldalon 7 író, és mindegyik íróhoz 3 oszlop tartozik. Az egyikben a nemzetisége (magyar, olasz, orosz, német stb) a másik kettőbe 1-1 művének a címe. Pl. Tolsztoj, orosz, 1828, Háború és béke, Anna Karenyina. 

Tehát 7-7 író van a játékban, magyar, nem magyar felváltva. 

A játékosok szembe ülve egymással, a starttól indulnak. Mindegyik játékos választ magának 3 vagy 4 írót, majd felváltva dobnak, Annyit lépnek vízszintesen, ahányat a kocka mutat. Ha a saját írójuk művének egy betűjére lépnek, kapnak egy kupont (nevezhetjük pénznek is). Ha piros csillagra lépnek 2, ha kék csillagra lépnek 1 kupont kapnak.

A játékhoz tartozik annyi szöveges kártya, ahány mű szerepel a játékban: 14 x 2, vagyis 28. 

(Ebből a táblából kiderül mely írók, mely műveikkel szerepelnek a játékban. Letölthető.)

Ezeket a kártyákat beragasztottam egy felébe hajtott lapba, elejére a netről letöltött, regény képet ragasztottam. Ilyen „kiskönyvet” lehet a szerzett kuponokból vásárolni. Egy „könyv” 5 kupon. Ezekből 1-2 mondatban, nagyon röviden, információt (miről szól, kedvcsináló) szerez a játékos a regényről.  


Az győz, akinek a végén több könyve van, amit be is kell mutatnia a többieknek. 


Megjegyzések