Diótörő 1.

Karácsonyi társasjáték. 


Ki ne ismerné a híres Diótörő meséjét? Igazi karácsony csemege, akár a mesét (Hoffmann), akár a balettet (Csajkovszkij) tekintjük, hisz karácsonykor játszódik, a szeretetről a küzdésről és a győzelemről szól.

Az idei karácsonyunk a Diótörő világába visz el bennünket. Lesz diótörős báb, mézespuszedli, asztalidísz, zene, ültetőkártya, mese és egy társasjáték, amit most be is mutatok.

A játék lényege: A mese megismerése, bemutatása játék közben. A játékmező 8 részre van osztva, a nyolc részből, illetve annak képeiből és szövegéből összeáll a mese tartalma..     

  • Karácsonyra készülődik mindenki. Ajándékok kerülnek a fa alá. Fenyő és fahéjillat érződik mindenhol.
  • Megérkezik Drosselmeyer bácsi, mindenkinek hoz ajándékot. Marika egy diótörőt kap.
  • Marika lefekszik, álmában megjelennek az egerek.
  • Diótörő legyőzi a gonosz egérkirályt.
  • Herceg és hercegnő lettek. Csajkán a herceg birodalmába utaznak.
  • Megtámadják őket a denevérek, de a herceg őket is legyőzi.
  • Megérkeznek Baba-birodalomba, a csipkéből szőtt palotába. Táncolnak.
  • Marika felébred, eltűnik minden, rájön, hogy csak álmodott, de ölében van a fából készült diótörő. 

                             

A játék tartozéka:

A játszó felület, tábla és hagyományos kocka. 


Bábuk, ami nem más, mint egy magasabb (test) és egy alacsonyabb (kalap) papír tekercs, kifestve. 

Három doboz: Az egyikben vannak a bábuk  

a másikban a kiosztható ajándék és nasi 

a harmadik, a nagy doboz tartalmaz mindent. 

Játékszabály:

A starttól indulva, a játékosok egymásután dobnak, és amennyit a kocka mutat, annyit lépnek előre a bábujával. 


Az első rész a „Karácsonyra készülődés”, ezért, ha valaki ebben a részben a képre (karácsonyfa) lép, egy mézespuszedlit vehet a tálból.

A második rész „Marika egy diótörőt kap”, ezért, ha valaki ebben a részben a képre (diótörő) lép, kap egy kis diótörő bábut.

A harmadik rész „Marika elalszik”, ezért, ha valaki ebben a részben a képre (Marika) lép, egy dobásból kimarad.

A negyedik rész „egérkirály legyőzése”, ezért, ha valaki ebben a részben a képre (egér) lép, kap egy kis egér-nasit (mogyoró, dió).

Az ötödik részben „csajkán utaznak”, ezért, ha valaki ebben a részben a képre (csajka) lép, csak akkor mehet tovább, ha megszárad a ruhája, vagyis ha hatost dob a játékos.

A hatodik rész „denevérek legyőzése”, ezért, ha valaki ebben a részben a képre (denevérre) lép, mivel fél a denevértől, annyit kell visszafelé lépni, amennyit dob.

A hetedik rész „Táncolnak”, ezért, ha valaki ebben a részben a képre (táncoló pár) lép, röpül a boldogságtól, arra a mezőre léphet, amelyikre akar.

A nyolcadik rész „Marika felébred”, ezért, ha valaki ebben a részben a képre (ébredés) lép, boldog. Biztos szerzett a játék során valamit, ha akarja arra cseréli le, amit szeretne.  

Ennek a játéknak csak nyertese van. Azon túl, hogy megismer egy szép mesét, nassolhat, ajándékot kap, együtt játszhat a családjával. Hát nem ilyen egy igazi karácsony?  

Végül, mindez (játéklap, kocka, bábuk, ajándékos doboz) egy szép dobozba kerül. 







Megjegyzések