Ki a gyorsabb?

 Matekjáték.


Közeledik a tanév vége, de amit most kínálok, az csak játék, igaz, némi hátsó szándékkal. Van benne ugyanis egy kis összeadás és egy kis szorzás, de e tudás nélkül is használható.

Csináltam 7 x 7-es táblákat, de ez lehet nagyobb, is kisebb is. Feltöltöttem számokkal, 1-10. Ha a feladat az, hogy „10 legyen!”, akkor úgy kell a számokat beírni, hogy legyen egymás mellett olyan szám, aminek az összege 10. Ha a feladat az, hogy „12 legyen!”, akkor úgy kell a számokat beírni, hogy legyen egymás mellett olyan szám, aminek az összege 12. 

A játékhoz tartozik egy szorzótábla sorozat, vagyis az egyestől a tízes szorzótábláig az összes, és egy rakás feladatlap. Feladatlapból azért kell több, mert mindegyiket csak egyszer lehet használni. 

Akárhány gyermek (felnőtt) játszhatja. Egynél a szorzótábla, a többinél egy-egy kitöltendő feladat.

A játék, rém egyszerű! Egy valaki kivesz a szorzótáblákból egyet, a többiek egyforma számtáblát kapnak. Ha az a feladat, hogy 10 legyen, akkor minden vízszintes, függőleges és átlós számpárt, aminek az összege 10, be kell karikázni, lehetőleg gyorsan. Annyi idő van a kitöltésre, amennyi ideig a szorzótáblás játékos, végig mondja az adott szorzótáblát. Felnőtteknek fejből, gyerekeknek lapról lehet mondani. Mint tudjuk, lehet ezt lassan is, meg gyorsan is. Ha segíteni akarunk a feladatlapot kitöltő gyereken, akkor lassan mondjuk. Aztán szerepcsere. Ha gyerek rájön a lehetőségre, a lehető leggyorsabban fogja végig darálni a szorzótáblát, hogy a többieknek kevesebb idejük maradjon a feladatlap kitöltésére. A végén összeszámláljuk a találatokat, a legtöbb jó karika szerzője a győztes. Vesztes nincs, hisz egy rakás összeadást és szorzást csináltunk közben.

 

Megjegyzések