Tanulást segítő képek

Tanév végi ismétlésre készülve. 


Közeledik a tanév vége. Egyre több ismétlés, összefoglalás lesz. Ehhez, a rengeteg tanulási módszer közül a táblázatot tartom az egyik legjobbnak. Természetesen nem mindegy, hogy melyik tantárgyról van szó, és hány éves tanulóról.

Általánosságban elmondható, hogy a képek és a táblázatok szinte mindenre és mindenkinek jók. Ám mielőtt rátérnék ezekre, felelevenítek egy-két játékos tanulási módszert, amiről már írtam.

1.A tanulni való versikébe foglalva, ez pl. dallammal. A hull a pelyhes dallamára:

Főnév, számnév, melléknév, mindegyikben van egy „név”.

Névelő és névutó, tudod hogy ez a névszó.

Cselekvő és létező, harmadik a történő,

Ez az igék fajtája, és a szófaj alapja.

 

Bolygók a Boci-boci dallamára:

Napközeli Merkúr,

Szerelme a Vénusz,

Kék fátyollal védi,

Földet dühös Marstól.

 

Jupiter dalolja :

Vén- , Neptu-, Szaturnusz,

Plútó visszhangozza:

Nu-usz, nu-usz, musz, musz.

 

2.Versike, képpel: 

3.Versike mutogatással: 


4.Képek halmazokkal: 


5.Kezdőbeűk a megoldás: A hét vezér

Á! EHOT (hallo)K! = Álmos, Előd, Huba, Ont, Tas, Töhötöm, Kond.

6.Hogy miért jó a táblázat? Segít rendszerben látni, és segít abban, hogy a meglévő ismereteket felhasználva, bővítsük az ismereteket. Egy 3.4.5. osztályos pl. ha egy-két fogalmat (ország, törzs, rend, gerinces, ízeltlábú, egy és kétszikű stb.) megtanul, szinte elég, ha látja az adott állatot vagy növényt, máris minden fontosat el tud arról mondani. 

7.Végül, a diagramok. Egy fadiagramról, ugyanezt elmondhatjuk. Az szinte önmagáért beszél. 



Megjegyzések