Tanév végi ismétlésre készülve.
Közeledik a tanév vége. Egyre több ismétlés, összefoglalás lesz. Ehhez, a rengeteg tanulási módszer közül a táblázatot tartom az egyik legjobbnak. Természetesen nem mindegy, hogy melyik tantárgyról van szó, és hány éves tanulóról.
Általánosságban
elmondható, hogy a képek és a táblázatok szinte mindenre és mindenkinek jók. Ám
mielőtt rátérnék ezekre, felelevenítek egy-két játékos tanulási módszert,
amiről már írtam.
1.A
tanulni való versikébe foglalva, ez pl. dallammal. A hull a pelyhes dallamára:
Főnév, számnév,
melléknév, mindegyikben van egy „név”.
Névelő és névutó,
tudod hogy ez a névszó.
Cselekvő és
létező, harmadik a történő,
Ez az igék
fajtája, és a szófaj alapja.
Bolygók
a Boci-boci dallamára:
Napközeli Merkúr,
Szerelme a Vénusz,
Kék fátyollal védi,
Földet dühös Marstól.
Jupiter dalolja :
Vén- , Neptu-, Szaturnusz,
Plútó visszhangozza:
Nu-usz, nu-usz, musz, musz.
2.Versike, képpel:
3.Versike mutogatással:
4.Képek halmazokkal:
5.Kezdőbeűk
a megoldás: A hét vezér
Á! EHOT (hallo)K! =
Álmos, Előd, Huba, Ont, Tas, Töhötöm, Kond.
6.Hogy miért jó a táblázat? Segít rendszerben látni, és segít abban, hogy a meglévő ismereteket felhasználva, bővítsük az ismereteket. Egy 3.4.5. osztályos pl. ha egy-két fogalmat (ország, törzs, rend, gerinces, ízeltlábú, egy és kétszikű stb.) megtanul, szinte elég, ha látja az adott állatot vagy növényt, máris minden fontosat el tud arról mondani.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése