Tavasz.
„Tavasz van, tavasz van, de jó …” Viszont megint nincs iskola. Ezért megint kicsit ráállok a legfontosabbra, és a magyarra, matekra, környezetismeretre koncentrálok. Nem mintha az ének, tesi, technika nem lenne fontos, de ezek könnyebben pótolhatok. Főleg, ha hagyják rohangálni, játszani a gyermeket.
Ezúttal az elsős és másodikos környezetismerethez szeretnék egy morzsányit hozzátenni. Alsóban az évszakok – különböző szinten – sokszor, sokféleképpen előjönnek. Összességében azonban elmondható, hogy az időjárást, a fákat, a virágokat, a madarakat, az évszakra jellemző munkátokat és az ünnepeket figyelik meg és vizsgálják.
A
mostani egy képes játék. Kétféleképpen használhatók az összegyűjtött fogalmak
és képek.
1. Adott egyszer a négyzetrácsos lap, tavaszra jellemző szavakkal, kifejezésekkel. Aztán egy másik, képekkel. Ha a képeket szétvagdossuk, a gyermekeknek a feladata, hogy a megfelelő képet, a megfelelő szövegre rakja. Pl. a gólya képét a gólya szóra, vagy az ibolya képét az ibolyára.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiZaTkTpjxeDd12N5hStj8HTnsMBFQTHYP92Pp2CE5wk-PYA3laeBT8xFEubLGg5iD9h0dHIiTq3UTymK2kM5FwEZ53h_ol1DNZkERkFJUTZCYekOvn6pAeQtgGI9mAb1gp1mF0svzGmBxLxY8aZ2R1BIgZODsYPPlB1pM5HWBFcrNYArjF3UZ2CQXdTA/w640-h216/a%20tavasz.jpg)
Íme a kis képek, amik szétvághatók, és vagy a szavakra rakhatók, vagy a háromrészes papírcsíkokra kerülhetnek.
2. Kivágjuk
a képeket, és egy három részre hajtható lapra ragasztjuk. A lap felső oldalán
fa, virág, madár, a lap másik felén hónap neve, üres, ünnepek vannak. Az alsó,
középső (mely üres) négyzetet (oldalt) ragasztjuk rá a tavaszos lapra.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése