Környezetismeret, utolsó

 Szélzsák. 


 Levegő mozgásának, a szél erősségének, irányának mérése. Még utoljára írok a harmadikos környezetről, aztán ígérem, elfelejtem az egészet (nem biztos). Amit a munkafüzet ajánl, tényleg elkészíthető egy harmadikos által is. Ha működne a „komplex tantárgyi oktatás”, akkor ezt a tanulók technika órán vagy a napköziben megcsinálhatnák. Csak nem tudom mi a cél. Egy szélzsák elkészítése, vagy a szél erejének, irányának megfigyelése. Mert ha az utóbbi, akkor elég lenne egy színes szatén vagy selyem szalagot kikötni. Csodálatosan mutatja mindkettőt.

Ha viszont fontos a szélzsák, akkor vagy minden legyen papírból (ez egyszerűbb és gyorsabb, de nem áll ellen az időjárásnak), vagy semmi se legyen papírból. A mostaninak a váza egy papírcsík, a szalag textil. Úgy csináltuk, ahogy a munkafüzet kérte. 

Szóval kimértünk és levágtunk egy 3 x 35cm hosszú papírcsíkot. Ráragasztottuk a vékony textil darabot, melynek az alját bevagdostuk. A papírcsíkot köralakban összefogtuk, rögzítettük. Három pontban vékony madzagot kötöttünk rá, majd egy hosszabbal felkötöttük egy fára. Működött. Láttunk kis szelet, nagy szelet és szélcsendet.  

Megjegyzések