Matek és madárfütty


MM. 

Azaz, matek madárfütty mellett, vagyis kint a szabadban. Olyan szép idő van manapság, és olyan kellemes kint lenni. Ráadásul a természet, a kert, adja a feladatokat. Akkor miért nem kint tanulunk? Persze, ha valakinek asztali számítógépe van, azzal nem megy, de ha laptopja (mint nekem), vagy tabletje, vagy okostelefonja, na azzal simán ki lehet ülni. Kipróbáltam. Működik. Igaz, egy óra volt, míg ki, és bepakoltam.
Szóval kivittem az összes bábut, a geometriai táskát, a kis fekete táblát, a vödröket, Matyit és a rulettet, és természetesen a laptopot, ami wifivel, akuval kint is működik. Ja, és a legfontosabb: kell egy kis udvar, vagy legalább egy terasz. A konyhakert, kész paradicsom. Lehet számlálni a palántákat, a hagymákat, a salátákat, az ágyásokat …. nem sorolom tovább.
Ha már kint vagyunk, legyen egy kis mozgás is. Készítettem egy táblázatot, amit némi rohangálással, kevéske kutakodással, könnyen és gyorsan ki lehet tölteni. 


Nem tudok, és nem is akarnék utána számolni, azt ír be, amit akar, csak a belőle fakadó feladatok a fontosak. Merthogy erről lehet egy-két feladatot kreálni.
Kérdések:  
Hány virágot, hány 2 lábút stb. láttál?
Hány élőlényt láttál összesen?
Összeadásánál kellett-e zárójelet használni? (A zárójel használata szintén másodikos anyag).
Aztán hogy szorzás is legyen:
Add el a virágokat! Mennyi zsebpénzt tudnál szerezni, ha pirosakat 9, a kékeket 8 és a sárgákat 2 forintért árulod? Kellett-e zárójelet használni?

A tegnap a szorzás gyakorlására adtam 8 tippet. Ma, unokám ötlete nyomán, bővült a készlet. Ő volt a tanító néni, és két „diákot” feleltetett. Az egyik, Egére volt, aki nagyon butus, viszont nagyon okosnak hiszi magát, és persze a szorzásokat sem tudja. A másik Mókuska, ő viszont mindent tud, de mindig rendetlenkedik és súg Egérkének.
A képernyő egyik oldalán voltam én, az egyik kezemen az Egérke, a másikon a Mókuska bábu, a másik oldalon a tanító néni, vagyis az unokám. Ő aztán nem kímélte a diákjait, záporoztak a kérdések! 


A szokásos módon még egyet „vödröztünk”, aztán „ruletteztünk”, végül megcsináltuk a házi feladatot, és már el is telt az egy óra.



Megjegyzések